Rolls-Royce va lansa doar noi modele electrice

Lucrurile se pot schimba rapid: imediat ce Rolls-Royce Spectre, primul model electric al marcii, a fost lansat, constructorul de automobile de lux anunta sfarsitul modelelor pe combustie. Toate modelele viitoare vor fi exclusiv electrice.

Rolls-Royce este in prezent ocupata cu finisarea dezvoltarii lui Spectre, primul model electric de serie al marcii, sub forma unui coupe de lux care costa aproximativ 400.000 de euro si care va fi livrat primilor clienti pana la sfarsitul anului. Dar marca pune o povara grea pe umerii lui Spectre, care are aproape 3 tone, deoarece acest model pune bazele oricarui Rolls-Royce viitor. Intr-adevar, marca va deveni complet electrica pana in 2030.

Cu alte cuvinte, niciun model nou nu va fi lansat cu un motor cu combustie. Actualele Phantom, Ghost si Cullinan, cu V12-ul lor twin-turbo, vor ramane in gama pentru o perioada de timp si vor mai primi actualizari sau modificari, dar la inceputul deceniului urmator toate vor fi eliminate treptat si inlocuite cu o alternativa electrica. CEO-ul Torsten Muller-Otvos a confirmat acest lucru colegilor nostri britanici de la Autocar.

De unde va veni aceasta distinctie?

Rolls-Royce este, bineinteles, una dintre cele mai logice marci pentru a face trecerea la o gama complet electrica, deoarece actualele motoare V12 sunt pur si simplu construite pentru a functiona cat mai silentios si mai lin, o sarcina la care un motor electric exceleaza. Pe de alta parte, marca de lux va trebui sa gaseasca alte modalitati de a se distinge ca produs de lux, deoarece toate celelalte vehicule electrice vor avea aceleasi calitati ale sistemului de propulsie.

Acest lucru include si mai multa personalizare, pe care marca intentioneaza sa o ofere, printre altele, printr-un nou atelier de vopsire care ar trebui sa fie operational pana in 2026. Vor exista, de asemenea, mai multe modele aproape unice, realizate in “maximum 3 sau 4 exemplare”, cum ar fi Sweptail si Boat Tail, care costa cateva milioane de euro fiecare. Astfel, Muller-Otvos admite ca volumele record precum cele din 2022 nu vor fi sustenabile, dar ca profitabilitatea va fi mentinuta in ciuda acestui fapt.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.