Scortisoara – beneficii pentru sanatate bazate pe dovezi stiintifice

Cand se usuca, formeaza fasii care se onduleaza in rulouri, numite betisoare de scortisoara. Aceste bete pot fi macinate pentru a forma pudra de scortisoara.

Scortisoara este un condiment extrem de delicios. Este apreciat pentru proprietatile sale medicinale de mii de ani. Stiinta moderna a confirmat acum ceea ce oamenii au aflat de-a lungul timpului. Scortisoara este bogata in substante cu proprietati medicinale puternice.

In aceste zile, scortisoara este ieftina, disponibila in fiecare supermarket si gasita ca ingredient in diverse alimente si retete. Exista doua tipuri principale de scortisoara:

  • scortisoara de Ceylon – cunoscuta si sub numele de scortisoara „adevarata”;
  • scortisoara Cassia – varietatea mai frecventa in zilele noastre.

Scortisoara se obtine prin taierea tulpinilor copacilor de scortisoara. Scoarta interioara este apoi extrasa si partile lemnoase eliminate.

Cand se usuca, formeaza fasii care se onduleaza in rulouri, numite betisoare de scortisoara. Aceste bete pot fi macinate pentru a forma pudra de scortisoara.

Mirosul si aroma distincta a scortisoarei se datoreaza partii uleioase prezente in compusul de scortisoara. Scortisoara este incarcata cu antioxidanti. Antioxidantii protejeaza corpul de deteriorarea oxidativa cauzata de radicalii liberi.

Scortisoara este incarcata cu antioxidanti puternici, cum ar fi polifenolii. Intr-un studiu care a comparat activitatea antioxidanta a 26 de mirodenii, scortisoara a invins ca fiind castigatorul clar, depasind „superalimente” precum usturoiul si oregano.

De fapt, este un condiment atat de puternic incat poate fi folosita ca si conservant natural al alimentelor.

Scortisoara are proprietati antiinflamatorii. Inflamarea este incredibil de importanta. Ajuta corpul sa combata infectiile si sa repare deteriorarea tesuturilor.

Cu toate acestea, inflamatia poate deveni o problema atunci cand este cronica si indreptata impotriva tesuturilor corpului.

Scortisoara poate fi utila in aceasta privinta. Studiile arata ca acest condiment si antioxidantii sai au proprietati antiinflamatorii puternice. Scortisoara poate reduce riscul bolilor de inima.

Scortisoara a fost legata de un risc scazut de boli de inima, cea mai frecventa cauza de deces prematur din lume.

La persoanele cu diabet zaharat de tip 2, s-a demonstrat ca 1 gram sau aproximativ jumatate de lingurita de scortisoara pe zi are efecte benefice asupra markerilor de sange. Reduce nivelul de colesterol total, colesterolul LDL „rau” si trigliceride, in timp ce colesterolul HDL „bun” ramane stabil.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.