Totul despre dietele vegetariene

In ansamblu, dietele vegetariene tind sa fie mai scazute in calorii si mai ridicate in fibre, astfel incat oamenii vor resimti o senzatie de satietate chiar daca ajung sa consume mai putine calorii.

Totul despre dietele vegetariene

Este adevarat ca trecerea la o dieta vegetariana va duce automat la pierderea in greutate? Ei bine, nu neaparat. In ansamblu, dietele vegetariene tind sa fie mai scazute in calorii si mai ridicate in fibre, astfel incat oamenii vor resimti o senzatie de satietate chiar daca ajung sa consume mai putine calorii. De exemplu, cei care decid sa taie carnea din alimentatie, dar o inlocuiesc cu o multime de branza si nuci, ar putea consuma acelasi numar de calorii (sau chiar mai multe). Pe de alta parte, consumul mai multor fructe, legume, cereale integrale, fasole, soia si cantitati moderate de nuci poate ajuta la pierderea in greutate – atata timp cat este atent monitorizat aportul de calorii.

Multe culturi din intreaga lume isi concentreaza dieta asupra alimentelor vegetariene. Grecii au spanokopita, italienii iubesc parmigiana de vinete si manicotti umpluti cu branza, iar cei din zona Asiei se lauda cu celebrele legume amestecate cu curry.

Termenul „vegetarian” inseamna lucruri diferite pentru diferiti oamenii. Sunt unii care pur si simplu nu mananca carne rosie si se numesc vegetarieni sau altii care consuma cantitati uriase de fructe si se considera iubitorii de fructe. Cele mai frecvente tipuri de diete vegetariene sunt dieta vegana, dieta lacto, dieta ovo si dieta lacto-ovo. Cea vegana este considerata cel mai strict tip de de dieta vegetariana, pentru ca nu se mananca niciun fel de produse de origine animala. Dietele vegane se bazeaza pe boabe, seminte, nuci, leguminoase, soia, fructe, legume si uleiuri. Un lacto-vegetarian mananca produse lactate in plus fata de dieta vegana. Un ovo-vegetarian mananca oua impreuna cu dieta vegana. Si un vegetarian lacto-ovo consuma atat produse lactate, cat si oua, precum si alimentele vegane standard.

Dietele care includ produse de origine animala sunt, in general, complete din punct de vedere nutritional. Veganii, pe de alta parte, ajung sa aiba nevoie de vitamina B-12, calciu, vitamina D, zinc si fier. Vestea buna este ca multe dintre aceste substante nutritive sunt adaugate produselor alimentare. Luand un supliment zilnic de minerale si vitamine care au nutrientii de mai sus reprezinta o alta modalitate de a asigura o nutritie adecvata. Si expunerea cat mai indelungata la soare este o modalitate de a satisface cerintele organismului de vitamina D.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.